Wednesday, September 24, 2014

Increderea germanilor scade de cinci luni incoace. Oare ce spune asta despre viitorul Europei?

Germania este motorul zonei euro. Cel mai important sustinator al monedei unice. Unii ar spune ca euro este urmasul marcii germane. Si nu doar ca Berlinul este fruncea, dar cei care vin pe locurile urmatoare au mari probleme. Pe locul doi e Franta, unde taxele platite de angajatori pentru asigurarile sociale sunt printre cele mai mari din lume. Pe trei este Italia, cu o datorie publica care se apropie de 140% din PIB. Pe patru e Spania, unde somajul in randul tinerilor sare de 50%. 

Deci Germania este esentiala pentru zona euro. Iar acum aflam ca increderea antreprenorilor in economie scade. Ca lucrurile nu mai merg cum ar trebui. Iar cand increderea antreprenorilor scade, se duce in jos si increderea consumatorilor. Consumatorii cumpara tot mai putin, inclusiv  electronice  si  electrocasnice  (link afiliat), patronii nu mai fac angajari sau restructureaza, inflatia ramane extrem de mica, creste riscul deflatiei. Adaugam o slaba competitivitate a unei Europe care si-a mutat fabricile in China si India, salarii mari, sindicate foarte puternice care blocheaza totul cand nu obtin avantaje pentru angajati. Plus situatia din Ucraina, o Rusie care s-a cam suparat, o SUA care monitorizeaza tot, si avem multe semne de intrebare, inclusiv pentru o Romanie care se afla deja in recesiune.



No comments:

Post a Comment